ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ ΒΙΩΜΑΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ
(Υποβάλλεται
έντυπα και ηλεκτρονικά στον Σχολικό Σύμβουλο Παιδαγωγικής Ευθύνης)
Σχ. Έτος:
2014-2015………….......……...….
ΣΧΟΛΙΚΗ
ΜΟΝΑΔΑ …3o Γυμνάσιο
Αμπελοκήπων………………………………………………
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ: Σχολική
και κοινωνική ζωή .............................................................................
ΤΙΤΛΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ:Η Ορθόδοξη παράδοση στη ζωή της
σχολικής κοινότητας.
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ/ΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ/ΚΩΝ
Καϊμασίδης
Δημήτριος ΠΕ 01
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ.
A.
ΣΚΟΠΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ, ΣΑΦΩΣ ΔΙΑΤΥΠΩΜΕΝΑ ΜΕ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ
ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ (Μέχρι 150 λέξεις):
Ο
βασικός σκοπός της βιωματικής δράσης με το
συγκεκριμένο θέμα είναι να αναστοχαστούν και να προβληματιστούν οι μαθητές,
μέσα από την πρόοδο των εργασιών της δράσης, για την σημασία και την αξία των
θρησκευτικών εκδηλώσεων της σχολικής μονάδας, όπως είναι αυτή του σχολικού
εκκλησιασμού με την οποία κυρίως θα ασχοληθούμε.
Οι
επιμέρους στόχοι είναι:1)Να αναπτύξουν δεξιότητες
συνεργατικής μάθησης.
2)Να
ασκηθούν στην παραγωγή εργασιών με ομαδικό χαρακτήρα.
3) Να αναπτύξουν αυτενέργεια
και να υποστηρίζουν την άποψη τους στα πλαίσια μιας ομαδικής εργασίας.
4) Να καλλιεργήσουν
την ικανότητα να αξιολογούν τις πληροφορίες και να τις κατατάσσουν ανάλογα με
τη σπουδαιότητα τους.
5) Να χτίσουν
γέφυρες επικοινωνίας και διαλόγου με αλλοεθνείς
και αλλόθρησκους συμμαθητές τους
περιορίζοντας και εξαλείφοντας συμπεριφορές μισαλλοδοξίας
και φανατισμού.
|
Β.
ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ (κριτήρια επιλογής θέματος, συσχέτιση με
διδασκόμενα μαθήματα, αναμενόμενα μαθησιακά οφέλη κ.λπ., ενδεικτικά μέχρι 200
λέξεις).
Τα
κριτήρια επιλογής του θέματος έχουν να κάνουν με τον
προβληματισμό του υπεύθυνου και των μαθητών ,μετά από σχετική συζήτηση με την
ολομέλεια της ομάδας, σχετικά με την σημασία και την αξία των θρησκευτικών
εκδηλώσεων του σχολείου όπως για
παράδειγμα ο σχολικός εκκλησιασμός και η πρωινή προσευχή.
Η
συσχέτιση του θέματος με τα διδασκόμενα
μαθήματα της Α΄ γυμνασίου, με την
οποία γίνεται η εργασία, είναι τα μάθημα των θρησκευτικών, η μουσική και το
μάθημα των καλλιτεχνικών.
Τα
αναμενόμενα μαθησιακά οφέλη από την συγκεκριμένη εργασία είναι:
Να
κατανοήσουν οι μαθητές την σημασία των θρησκευτικών εκδηλώσεων του σχολείου
και να την συνδέσουν με τις αξίες της ορθόδοξης παράδοσης.
Να
αξιολογήσουν τα ευρήματα της έρευνας τους και να προχωρήσουν σε παρατηρήσεις
σχετικά με την θρησκευτική συμπεριφορά που παρατηρείται στα πλαίσια του
σχολείου.
Να
είναι σε θέση να κάνουν προτάσεις σχετικά με την διαδικασία πραγματοποίησης
τέτοιων εκδηλώσεων.
Να
αναγνωρίσουν, μέσα από τις απαντήσεις των συμμαθητών τους, κοινά στοιχεία και
διαφορές σχετικά με την εκδήλωση της θρησκευτικότητας στο σχολικό και στο
οικογενειακό περιβάλλον.
Να
επισημάνουν και να παρουσιάσουν φαινόμενα τυπολατρίας της θρησκευτικής
συμπεριφοράς.
|
Γ. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΗΓΩΝ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ, ΜΕΘΟΔΟΥ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ
ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (π.χ. πηγές και μέθοδοι αναζήτησης και επεξεργασίας
δεδομένων (μέχρι 200 λέξεις).
Βασική
πηγή και μέθοδος αναζήτησης για την παρούσα εργασία θα αποτελέσουν τα
ερωτηματολόγια που θα συντάξουν οι ομάδες εργασίας και οι συνεντεύξεις που θα
γίνουν με τους μαθητές της σχολικής μονάδας εντός του σχολικού χώρου και
χρόνου.
Τα
γραφήματα θα βοηθήσουν στην επεξεργασία των δεδομένων και στην παρουσίαση των
αποτελεσμάτων.
Η
αναζήτηση πληροφοριών από το διαδίκτυο για ανάλογες έρευνες θα αποτελέσει
χρήσιμο εργαλείο.
Η
επίσκεψη στο τοπικό ιερό Ναό και η συζήτηση με τον Εφημέριο του Ναού σε μία
προγραμματισμένη συνάντηση θα βοηθούσε στην πρόοδο των εργασιών.
|
Δ.
ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΡΟΠΟΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ (μέχρι 150
λέξεις).
Τα
αναμενόμενα αποτελέσματα μιας τέτοιας εργασίας θα πρέπει να αναζητηθούν στα
βιώματα και τις εμπειρίες των μαθητών μετά το πέρας των δράσεων.
Μετά
την παρουσίαση των αποτελεσμάτων των εργασιών και την συζήτηση που θα
ακολουθήσει, ένα από τα αναμενόμενα αποτελέσματα ελπίζουμε να είναι η
αναγνώριση του ρόλου της ορθόδοξης παράδοσης στη ζωή της σχολικής κοινότητας
και ο τρόπος αντιμετώπισης και επίλυσης φαινομένων τυπολατρίας και
προκαταλήψεων στην θρησκευτική συμπεριφορά.
Ο
τρόπος παρουσίασης των αποτελεσμάτων θα γίνει με την χρήση του λογισμικού excel ή power point και των δυνατοτήτων που αυτά
προσφέρουν για την καλύτερη παρουσίαση των αποτελεσμάτων.
|
Ε. ΠΟΡΟΙ
– ΥΛΙΚΑ – ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ– ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ– ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΕΙΔΙΚΩΝ.
2)
wikipedia
6) Πύλη ΥΠΕΠΘ
Σχολικό εργαστήριο,σύνδεση με διαδίκτυο,εγκατάσταση λογισμικών,
γνώση χρήσης Η.Υ. από τους μαθητές και καλή συνεργασία με τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς αποτελούν απαραίτητες προϋποθέσεις επιτυχίας. Η επίσκεψη στον γειτονικό Ναό και στο βυζαντινό μουσείο αποτελούν δραστηριότητες που θα βοηθούσαν σημαντικά την επίτευξη των στόχων της εργασίας. |
Στ.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ.
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου